zaterdag 8 september 2012

Dag 9 Shoppen, Vrouwen logica en Relaxen

Vandaag werden we vroeg gewekt door de verschillende wekkers die nog stonden ingesteld en niet waren uitgezet.
De kok die we hadden besteld die was er nog niet, dus moesten we zelf aan de slag.
Kok Rob en zijn maatje Yvonne hadden een eenvoudig ontbijt voorbereid, 2 bammetjes plakje ham en plakje kaas er tussen, klontje boter in de pan en rondom bakken.
Enkele plakjes spek er naast bakken en smullen maar, even geen ei voor deze ochtend.
Maatje Yvon ontfermde zich over het zetten van de thee en sapje.
We hebben lekker zitten smullen.

Kerrie de beheerder kwam nog even langs en vroeg of wij voor een mooie prijs ($20) op de Legend GC wilde spelen, hij woont daar en kon ons voor die mooie prijs een greenfee leveren.
Omdat we toch Hollanders blijven hebben we daar gretig gebruik van gemaakt.

Na het ontbijt zijn we eerst bij de buren (Providence) een starttijd voor morgen gaan boeken.
Rondje golf inclusief een cart (heb je wel nodig voor je verkoeling, hark en zand waar je de plaggen mee dicht) $32 waar je in Nederland als snel 60 euries voor een rondje betaald.

Na het reserveren zijn we naar Edwin Watts gereden om de gebroken club van Y en de zoek geraakte club van R te vervangen.
Y had haar beschadigde wood meegenomen en wilde een vergelijkbare kopen.
De fitting meneer overhandigde haar een nieuwe vergelijkbare wood en na wat swings gedaan te hebben was ze tevreden en besloot om de wood te kopen.
De wood was een stuk lichter als die ze eerst had zei ze verbaasd, iets wat ik haar al een keer of wat had verteld;-).
Ze had ook nog een nieuwe golftas nodig en die vond ze ook, weer de opmerking dat de nieuwe tas ook veel lichter was, ik heb even mijn schouders opgehaald.

Daarna kwam de echte vrouwen logica naar voren.
Wij teeen de bal op een tee, die je zelf diep in de grond kan zetten, dat doen we al jaren, sinds 95.
In eens ziet ze tees die dun van onder zijn en dik van boven, handig want dan weet ik hoe ver ik de tee in de grond kan zetten zegt ze tegen mij ??????????????
Mijn antwoord was, dan kun je altijd al want je bepaalt zelf hoe diep je de tee in de grond zet.
Nee deze tees die ze in haar handen had, die gaan haar helpen om de bal op dezelfde hoogte op te teeen.
Vrouwen logica dus.

De middag was bestemd voor relaxen in het zwembad en heeft Y geprobeerd wat te face timen met het thuis front. Dit lukte wel met Dennis en Ellen maar niet met Danny en Arjan, die op dit moment een weekje in Duitsland zitten. Zaterdag zijn ze weer thuis dus wagen we nog een poging.

Ook hebben we de restaurants bekeken die hier mee doen aan Restaurant maand, $30,-  p.p, voor een voor, hoofd en een toet.
Het is La Luce geworden, een "chique de friemel" in het Hilton bij Disney.

We hebben allebei heerlijk gegeten en mijn maagband is weer op de proef gesteld, de toet was iets te veel voor mij en heb ik voor de helft op.


















Eind van de rit was het niet echt goedkoop, want de drankjes waren twee keer zo duur, 1 glas wijn voor $ 10,- vind ik aardig aan de prijs, maar goed het is vakantie dus de $$$$ moeten rollen.

Wij kunnen op dit moment geen mail versturen, wel ontvangen.
Bij het versturen krijgen we de melding dat de server " relaying" niet toestaat, kennelijk een instelling die we moeten wijzigen??
Iemand suggesties dan horen we het graag.

@Anita stuur ons even een sms op Rob z'n mobiel, dan kunnen we je een reactie geven want mailen lukt niet.

Morgen Golf en bruin worden en maandag naar Kelly park.

Gr Yvonne en Rob

6 opmerkingen:

  1. Beste R & Y
    Zo hier zijn we dan de eerst reactie van ons Sorry maar druk met het werk en dan geen tijd ,maar vanmorgen even alles bijgelezen en we zijn weer helemaal bij.
    Jullie hebben een heerlijke eerste week gehad en nu nog twee weken daar op Watersong en mje kan er weer tegen aan met je nieuwe Golf uitrusting laat ze maar lekker rollen hoor die dollars (de koers loop weer iets op).
    Dat met die email hadden wij ook en hebben toen een Gmail aangemaakt en daar gaat het wel mee (hebben jullie ook KPN).
    Nou we wensen jullie nog een fijne tijd en veel plezier in Kelly Park en niet alle zon opmaken anders hebben wij niks meer over drie weken.
    Groet Gerrit &Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb totaal geen verstand van golf, maar wel van vrouwen logica, dus ik sta natuurlijk geheel achter de uitspraken van Y, dat snap je ;-)
    Dat eten ziet er trouwens erg lekker uit. Maar 10$ voor een glaasje wijn is aardig aan de prijs. Nou ja als jullie er maar van genoten hebben dan boeit het niet.
    Wel goed smeren vandaag he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als Gerrit, ook net bijgelezen, en ik kan het haast niet geloven dat jullie al weer een week op pad staan. Ik heb geen verstand van Golf, maar het varhaal van Y klinkt zo logisch.... Wij moeten nog 3 dagen werken en dan komen we naar jullie toe. Goed smeren en keren en tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij vermaken jullie je prima, logica of niet:)
    Goed eten, en ach, als je elke dag zo'n ontbijtje nuttigt ,mag je best 'savonds lekker eten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap die logica wel hoor!!!! [maar ben ook een vrouw en familie dan kan dat ook niet anders zijn.
    Ja en zo leer je steeds weer iets erbij worden we toch steeds slimmer
    ja de verbinding met D & A is niet zo erg goed, ging hier ook slecht.
    Groetjes Dre & 10

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht dat die vrouwenlogica iets met geld te maken had, maar het gaat om golf logica .... Ik begrijp het ook niet helemaal hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kun je een reactie achterlaten.