vrijdag 14 september 2012

Dag 15 Aquatica

Dat onze lieve heer vreemde kostgangers heeft is een bekend gezegde, wij hebben er al hier een aantal gezien en meegemaakt.
Wij zijn, volgens ons, geen al te lastige klanten voor het restaurant personeel, maar er zijn er bij...
Je wordt hier altijd netjes naar je tafel gebracht door een hostess en daarna komt de serveerder of serveerster je drankjes opnemen en vertelt iets over de menu's.
Van de week komt er een gezin binnen lopen die aan een tafel worden gezet die ze niet beviel.
Het was een gewone normale tafel bij een raam, maar mevrouw wilde een muur achter haar rug hebben.
Afijn ze bestellen appetizers en nadat die ware opgediend vroeg ze direct om de manager.
Nu heb je hier managers die als een generaal rondlopen en je vertellen dat als er iets is "vraag maar naar mij".
Ik hoorde de vrouw zeggen dat het opdienen van de appetizers veel te lang op zich had laten wachten, als dit werkelijk zo zou zijn, dan had ze een punt, maar ik was getuige van het feit dat de vrouw de boel aan het ophitsen was.
Ze heeft uiteindelijk de appetizers gratis gehad en ook nog een cheque voor een volgend bezoek!!!??


Gisteren bij Carrabba's, kwamen er twee heren het restaurant binnen en bestelde beide een rooth beer. Nadat die waren geserveerd, gaven ze aan de serveerster aan het moeilijk te vinden om iets lekkers te vinden op het menu????
Vervolgens kregen ze nog wat tijd en konden toch niets naar hun smaak op de menu kaart vinden.
De menu kaart is hier net een boek zo dik en uitgebreid, dus er is volgens ons altijd wel iets te vinden.
De rooth beer kregen ze gratis en ze liepen zo de zaak weer uit.
Wij zitten dan naief en verbouwereerd dit hele gebeuren aan te kijken, het zou bij ons niet opkomen om zo onbeschoft te doen, maar ja.......

Tien uur ging het Aquatica open en de lucht was geheel blauw. Het was nog lekker rustig.
Ik moest nog even een petje kopen onderweg want anders heb ik een geroosterd hoofd, en mijn Sox pet gebruik ik niet voor deze gelegenheden ;-)
Ik wordt al enkele dagen op mijn Sox pet aangesproken en het begint dan meestal met" from Michigan sir"  of "How are the Sox doing these days", dan moet je weten dat we stijf onderaan staan en weinig series winnen.
Daarna volgt er meestal wel een gesprek over de competitie en vragen ze zich af waarom ik een Sox fan bent die helemaal vanuit Holland komt. Dat geeft soms leuke en grappige conversaties.

Na lockers te hebben gehuurd, doken we al snel in "the wild river", waar je in een soort life vest rond dobbert in een wat wild stromende rivier.


Onderweg kom je dan allerlei water hindernissen tegen die het saaie en luie er fff uit moeten halen.
Na enkele rondjes gingen we op zoek naar een glijbaan die ik dan in mijn eentje moest doen want Y vind alles eng. (is niet zo'n "thrillseeker")

In eerste instantie dacht ik in Zuid Amerika te zijn want de Spaans talige waren duidelijk in overvloed wat ik me van vorig jaar ook nog kan herinneren, komt waarschijnlijk door de naam van het park.
Er is ook een glijbaan waar je onderwater door het dolfijnen bad glijd.
Leuk verzonnen.
links op de achtergrond de "buizen" waarin je tussen de dolfijnen door gaat
De dolfijnen kregen om 12 uur een training waar we naar gekeken hebben.
Na ook het golfslag bad bezocht te hebben, zijn we in de lazy river gaan dobberen, dit keer in een "tube".


Om half twee moest iedereen het water uit want er was onweer in de buurt.
Sta je daar met een paar honderd mensen op het droge, in de stromende regen.
Y en ik waren er gelukkig snel uit en we zijn, omdat het bleef regenen, maar naar huis gegaan. We waren inmiddels al zo'n kleine 4 uur in Aquatica.
We hadden bij binnenkomst gezien dat we onze kaartjes voor $10 konden up-graden voor onbeperkt bezoek op weekdagen tot en met 31-12.
We gingen er dus gelijk maar voor, we komen hier van de week nog wel een keer terug, voor die prijs laten we dit niet lopen.

Thuis aangekomen, hadden we voor het eerst mazzel, de lucht boven watersong lag geheel open, dus we hebben lekker nog ruim een uur van de zon kunnen genieten.

We zijn vanavond vrij vroeg naar de Pizza Hut gegaan en waren dus ook weer vroeg terug om van de avond te gaan genieten.

Zo is de Pizza Hut ontstaan
Sox zitten in Toronto, en na de vele blessures is mijn favoriete speler waarschijnlijk ook weer terug (hij is papa geworden) dus heb ik hoop dat ik samen met de Jamaicaan en de Cubaan een fijne Patio avond heb. Y verzorgt dan meestal de foto's van de blog en geniet eveneens van haar Chardonnay.

We hadden weer pech van de week, we hadden n.l. een leuke outdoor attractie gezien in Mount Dora maar toen we van de week wilde reserveren. hoorde we dat ze pas op 2 oktober weer operationeel zijn.
Dus hebben we nu maar een river cruise geboekt.
Laten ze daar nu ook een segway tour hebben, dus je weet maar nooit, maar eerst cruisen.
De cameras zijn er klaar voor en wij ook.

Gr Y@R

3 opmerkingen:

  1. Zo zeg, is dat een pizza voor twee??
    Weer een heerlijk relaxed dagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoiets durven wij toch niet in een restaurant, ongelooflijk, maar ze krijgen het wel mooi voor elkaar.
    In Aquatica zijn we nog nooit geweest, het ziet er wel fleurig en relaxed uit, lekker drijven in zo'n band.
    Jammer dat het weer niet helemaal mee zit. Ik ben benieuwd naar de cruise, veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij doen zoiets niet maar ga het over twee weken toch maar eens proberen.
    Ook wij zijn er nog nooit geweest maar Joke is helemaal verliefd dus dat wordt Aquatica in October

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kun je een reactie achterlaten.