woensdag 12 september 2012

Dag 13 Kelly Park en Wekiva en Wikiwa

Ja ja, het was inderdaad een aan te raden restaurant, die Chili's.
Heeft een beetje de style van de Applebees.

Jason heeft ons geholpen op een popi jopie style, hij ging op zijn knieen om de bestellingen op nemen??
Wat hij goed deed is iets vertellen over de menu's wij waren daar toch voor het eerst en de kaart is best uitgebreid en om altijd maar weer op die steaks uit te komen is ook saai.
En het was Happy Hour 2 voor de prijs van 1.

Y ging dankzij Jason voor de spicy zalm met een krokant korstje en ik voor de beef bacon ranch Quesadillas.
Heerlijk gerecht in een soort bladerdeeg, Jason attendeerde mij erop dat het niet het grootste gerecht was, maar dat vond ik niet erg.
We wilde nog voor een toet gaan en daarom heb ik een klein stukje laten liggen.
De toet was weer een "callorie bom" van heb ik jou daar, warme choco taart met een vanille ijs bol op het taartje.

Daarna eindelijk weer genoten van de Sox, die in de laatste inning de Yanks versloegen.

Vanochtend na het ontbijt zijn we richting Kelly Park vertrokken.
We werden via de tolweg gezonden en reden richting het gedeelte waar donkere wolken
samenpakten ;-(
Het deed het humeur van Y geen goed, maar ik zag al dat het wolken waren die zich in 1 keer leeg regende.
Bij Kelly Park aangekomen, moesten we eerst een Tube/Band gaan vinden, de door de meeste bloggers geadviseerde winkel, was vandaag dicht en gaat op andere dagen pas na elf uur open.
Stukje verder was er nog een winkel/kroeg, die ze ook verhuurde.
Wij hebben een SUV en ik kon die twee banden nog maar net naar binnen duwen, dus als je met zijn vieren bent in een compact car dan heb je een uitdaging.

Wij zagen een auto met 4 volwassen en een kind die aan het stoeien waren om die band op de plaats van bestemming te krijgen.
Het is wel een beetje eng om je spullen daar op het strand neer te leggen zonder dat je er oog op hebt, maar het was rustig en we streken neer naast een oma die haar kleinkind in het water in de gaten hield.
We moesten naar boven lopen en hoorde van alle kanten da het water aan de frisse kant was.
Y vroeg of ik haar wilde helpen en binnen no time was ze op weg.
Zelf was ik nogal aan het stoeien want mijn knieen zijn wat versleten en ik wilde niet in die band "smakken".
Maar het lukte, door al het stoeien met de band had je geen erg in dat het water wat frisser was.

Het was spannend en leuk om rond te dobberen in het beekje.
We hebben wat gefilmd en foto' s gemaakt maar wilde liever niet in de "kant" vast te komen zitten want je weet maar nooit.....
Je gaat een paar honderd meter met de stroom mee naar beneden.
Onderweg kom ik een vrouw tegen die aan het snorkelen was en ze liet me het resultaat van haar duikkunsten zien..........zegt ze tegen mij " teeth of a shark?" ze was kennelijk door het koude water bevangen, ik wilde eerst nog zeggen kijk je ook uit voor die walvissen!!

Na wat rond gedobberd te hebben klommen we uit het water, de klim van Y was hilarisch en ligt vast op de film, ze stond op mij te wachten en toen ik er zo gelijk uit stapte, was haar teleurstelling groot.
Je droogt wel snel op dus gingen we na enige tijd op weg naar wij dachten...Wikiva State Park alleen had ik de avond ervoor het adres ingetikt in de navi maar die was op een duistere manier verdwenen.
Dan maar een straat intikken en we zullen vanzelf wel borden van State Park tegen komen.
Alles wat we probeerden leidde tot niets, dus besloten we maar om thuis lekker te gaan zwemmen.
Onderweg kwamen we borden tegen Wikiwa State Park, scheelt een letter maar liggen wel een paar KM van elkaar vandaan.
Toch maar even afgeslagen en rond gekeken.
Het is ongeveer het zelfde als Kelly Park, alleen geen tube of stroming, je mag zwemmen in afgezette gedeeltes, de andere mogelijkheid om het park te zien was per Kayak of Kano.
Alleen heeft Y ergens gelezen op e.o.a. forum, dat je een fluitje mee krijgt, om eventueel tegenkomende wilde dieren, te verjagen.?????? De borden die we tegenkwamen met "Bear Crossing" deden er ook geen goed aan om haar van gedachte te doen veranderen.
Ik ben maar niet in discussie gegaan.

Kortom, een hele leuke dag gehad, maar het weer wil nog niet zo erg.
Dus we duimen maar dat het beter wordt de komende dagen.

Vanavond BJ' s die hier ook een vestiging heeft op 25 minuutjes rijden, de lange spaghetti frietjes ga ik zeker nemen die waren laatst heerlijk....... alleen de steak staat nog niet vast.
En het is Happy Hour tussen 15 u en 19 u.......... en daar houden wij wel van.

Morgen golfen op de Dunes en face timen met the Family.

En straks weer de 2e wedstrijd tegen de Yanks met mijn 2 grote vrienden op de Patio.
Y gaat voor het opleuken van de Blog en de finale van de AGT begint vanavond.

Gr Y@R

4 opmerkingen:

  1. Jullie hebben er weer heerlijke dagen op zitten, grrr heimwee hier !!!
    Waarvoor dank !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij sluiten ons aan bij de wijze woorden van Rick&Mandy we kunnen wel janken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm, dat toetje bij Chili's is inderdaad zalig.
    Zo te zien was het lekker rustig in Kelly Park dat is zomers wel eens anders en ja die band in en uitstappen is een verhaal apart, haha.
    Groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo luitjes
    Ik had dat wel eens willen zien dat in en uit stappen op die band hihihi.Maar zo te lezen was het hartstikke leuk.Veel plezier nog.Groetjes Ed en Trudy

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kun je een reactie achterlaten.